Постинг
13.01.2008 23:23 -
Много маймуни станахме през зимата
Автор: zemaria
Категория: Изкуство
Прочетен: 2844 Коментари: 3 Гласове:
Последна промяна: 13.01.2008 23:32
Прочетен: 2844 Коментари: 3 Гласове:
0
Последна промяна: 13.01.2008 23:32
Айде пак поредният супер бг филм, радушно приет от критиката. Айде пак, естествено, филмът е определян за шедьовър, за силно въздействащ, публиката плачела, абе изобщо- потресаващ. Айде пак е правен от синове и дъщери на хора от гилдията, хвален от други такива от нея и осребрен от сътрапезници на родата. Нали всички, които дават субсидиите, са от един отбор и се поддържат. Айде пак имаме бяла лястовица, нова надежда за съживяване на бг киното и прочие оптимистични словонаброски. За категоричен аргумент се сочи, естествено, награждаването му на разни кинофестивали.
Не съм чел разказите от сценария на Мария Станева, но от видяното ми се струва, че сюжетите са инфантилни, а историите съшити с бели конци. Един наивитет и пошъл феминизъм, като от зората на хипарството, се носи от тази филмирана история. Този филм би могъл да мине за читав, ако беше направен преди трийсет години, но днес е като блог, пълен с лексиконни мъдрости. Безнадеждно ретро, кофти бг менте на сериозни образци от преди десетина-двайсет години. Тегаво действие, изкуствен диалог, надути претенциозни метафори, като във всяка наша боза от последните десет години.
Има и някои проблясъци, всъщност, не е идеално лош-защото бг филмите могат да направят прогресивна обратна класация, която край няма. Всеки следващ е по-лош от предния.
Това не е киното за обикновения човек, нито неговата и наша история за времето. Това е история, като за читател на женско списание.За сравнението с дебюти на Запад от нас, направени от по млади режисьори-вж постинга "Плюни и запей"
Но онова, което е интересно е как така редица капацитети възхваляват тази посредственост? Ами още от соца я имат тази склонност към претенциозна интелектуалщина. Георги Марков беше писал,че Антономанията(от Антониони) е широко разпространена сред нашите кинодейци, защото посредствеността ляга на тяхната куха и показна суетност и от нея следват само фалшиви и префърцунени интелектуални бози. Марков пише за Антониони" Дълги, безкрайно скучни кадри, претенциозно глупава игра с камерата, самоцелни фотографски решения, инфантилен диалог и посредствена до ушите маниерност"
Всичко това май важи и с днешна дата за поредния бг филм и нищо не се е променило от времената на Марков и Антониони и антонионщината
Колкото до наградите-не ми се пише. Вижте есето на Марков " Изобразителни паралели" Там е казано всичко. Бъдещето отсява всяка плява. Винаги са се намирали хора да търсят естетическото там, където го няма. Снобарията и суетата са по естествено състояние в тези среди от нормалността.
Всъщност, иде реч за една производствена находчивост. Не е луд лудия, дето....ама много маймуни станахме в тая люта зима.
Не съм чел разказите от сценария на Мария Станева, но от видяното ми се струва, че сюжетите са инфантилни, а историите съшити с бели конци. Един наивитет и пошъл феминизъм, като от зората на хипарството, се носи от тази филмирана история. Този филм би могъл да мине за читав, ако беше направен преди трийсет години, но днес е като блог, пълен с лексиконни мъдрости. Безнадеждно ретро, кофти бг менте на сериозни образци от преди десетина-двайсет години. Тегаво действие, изкуствен диалог, надути претенциозни метафори, като във всяка наша боза от последните десет години.
Има и някои проблясъци, всъщност, не е идеално лош-защото бг филмите могат да направят прогресивна обратна класация, която край няма. Всеки следващ е по-лош от предния.
Това не е киното за обикновения човек, нито неговата и наша история за времето. Това е история, като за читател на женско списание.За сравнението с дебюти на Запад от нас, направени от по млади режисьори-вж постинга "Плюни и запей"
Но онова, което е интересно е как така редица капацитети възхваляват тази посредственост? Ами още от соца я имат тази склонност към претенциозна интелектуалщина. Георги Марков беше писал,че Антономанията(от Антониони) е широко разпространена сред нашите кинодейци, защото посредствеността ляга на тяхната куха и показна суетност и от нея следват само фалшиви и префърцунени интелектуални бози. Марков пише за Антониони" Дълги, безкрайно скучни кадри, претенциозно глупава игра с камерата, самоцелни фотографски решения, инфантилен диалог и посредствена до ушите маниерност"
Всичко това май важи и с днешна дата за поредния бг филм и нищо не се е променило от времената на Марков и Антониони и антонионщината
Колкото до наградите-не ми се пише. Вижте есето на Марков " Изобразителни паралели" Там е казано всичко. Бъдещето отсява всяка плява. Винаги са се намирали хора да търсят естетическото там, където го няма. Снобарията и суетата са по естествено състояние в тези среди от нормалността.
Всъщност, иде реч за една производствена находчивост. Не е луд лудия, дето....ама много маймуни станахме в тая люта зима.
България има посолства в неоправдано мно...
Много тъп материал
Много шум за нищо – Ели Гигова няма да с...
Много тъп материал
Много шум за нищо – Ели Гигова няма да с...
И аз с нетърпение започнах да гледам филма,но....останах меко казано смутена.Това е може би един приличен филм,но след толкова суперлативи, не успях да го усетя и като такъв. Какви награди са получавали авторите-незнам....Жалко, жалко за БГ киното...Все по-посредствени и по-депресиращи сюжети!
цитирай
2.
анонимен -
от гробаря
16.01.2008 17:36
16.01.2008 17:36
Този филм го гледах. Не ми направи кой знае какво впечатление
цитирайНа кой филм е плакала българската публика? Откога е станала толкова сантиментална?
цитирай