Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.12.2006 16:48 - Трагедията-за политиците, медиите, вината-част втора и последна
Автор: zemaria Категория: Политика   
Прочетен: 1839 Коментари: 3 Гласове:
0

Последна промяна: 08.12.2006 18:11


Нормално е да сме покрусени и натъжени-не е нормално да истеризираме два дни и сетне да я караме по старому. Да не си направим съответните рационални изводи, щото така да не става повече.
Основната причина, както казах-тук, в този случай, сме самите ние, с нашето рисково поведение, до не малка степен провокирано и от истеризирали медии, които виждат в станалото повод за гръмка инициатива. И май  просто напоследък те  комахай  само нагнетяват страсти и безадресно облайване, водещо до засилване на тревожността, катастрофичното съзнание, фрустрацията и безнадежността на ежедневието ни.
А това води само до ненормалници на власт и още по големи беди.
Та , в случая, не властта, не пътното, не кметът или Етем, нито Румен Петков са виновни. Те имат много по-малка, косвена вина, дотолкова, доколкото са част от проблема- тоест са ЕДНИ ОТ НАС-а не от неговото решение. Значи ако тръгнем по дежурното сеене на корена на ряпата, ще намерим  вината им в контрола на техническата годност на соцвозилата-камиони, в товаренето им и придвижването по пътя, в контрола на квалификацията на водачите. Но това всъщност е доста странично отражение, далечна вибрация на станалото..Самият факт, че се улавяме в другите, във властта, в нещо извън нас- е доста показателен!.
А всъщност големият проблем е в самите нас. Поведението ни по пътя точно копира нашите ценности, нашето разбиране за демокрация, (която си е точно това правила и уважение към другите)толерантност, взаимно уважение и уважение към другите.
Поведението ни по пътя ни изразява абсолютно точно-то е като огледало, от което няма скриване..
Мой приятел казваше-ако искаш да разбереш колко струва един човек, какво представлява като личност, накарай го да те повози малко.
Сега ще гледаме обаче следното..Два дни ще има по-малко джигити по пътя; някак си сме уплашени синца, ще станем по толерантни, па и катаджиите ще застанат на всички опасни участъци. И след туй- секи както си знае..
То не се знае изобщо дали ще ни държи и два дни. Навици, градени с години, трудно се подтискат..А как да си променим характерите, същността...
А политиците?
Трябва ли да има политици на такива места? Мен ако питате-няма нужда да донабутваме държавата с още разходи-тва са мерджани, въртолети и прочие. Файда-никаква.. Какво правят там-координират, нещо помагат? Чушки-нищо не правят, освен да дават интервюта. И защо ги дават тези интервюта-за да демонстрират съпричастност-точно като нас, по форуми и блогове. За нищо друго.
Питам се-защо малоумни репотерки изобщо се занимават с тях? Защо има заглавия еди кой си министър е отишъл там?
А ти, ако беше на мястото на Етем или друг властник, щеше ли да отидеш?
Да, щях да отида. Може пък с нещо да помогна-да дам някакво разрешение, картбланш, средства.. Но в никакъв случай нямаше да дам изявление по медиите-има си пресцентър, питайте него. Министърът Зе Мария не желае неговото присъствие да се използва за тълкувания, че си прави ПР от трагедиите.
И защо щях да отида-като всичко това мога да свърша по телефона?
Ами заради медиите. Заради истериите, които ще раздуят. Факт!
Помните, какво направиха медиите при случая с Лим. То беше такъв вой, че не отишли, такава истерия- ето, те нехаят и прочие..
А рационално погледнато-точно в чужбина има по-голяма нужда от поемане на отговорност, отколкото у нас.
У нас обаче всички са там-на катастрофите-заради ПР-а, а в чужбина ги няма никакви-се твърди.
Значи, ако отидат-кво правят там, файда никаква, нищо не става от тях, те са по условие виновни, правят си ПР от трагедията..
Ако не отидат-още по лошо-не им пука за народа..
Извод-тук, в България, изобщо не е нужно да се занимаваме с политици и вечно да търсим вината в тях. Те и без това ще са там-но по добре да се държат като обикновени хора и   да не говорят по медии..Инак поливат настроения срещу себе си.

Вината

Първо у нас , както казва един приятел, няма култура на безопасността дори у органите, на които това им е работата. Знае се  на Запад,,че  трилентовият път е един от най-опасните и  въпреки това у нас  продължават да ги правят. Известно е също така, че приличен път = висока скорост = катастрофи в критичните участъци - по тая причина западняците се чудят кво да измислят, че шофьорът да кара бавно, да се чувства несигурен и съответно да внимава повече (тесни ленти, нарочно ограничена видимост в кръстовище, всевъзможни гърбици, стъдове и пр. тарикатлъци)

Сетне във момчето..Тежко му и горко на това момче.  Ма как  тъй зело книжка? Младо е. Водачи на такава възраст има обаче  в и от цял свят.  Илия Измирлиев си беше опитен шофьор, на 50 и кусур с огромен стаж и минали километри   и  трагедията пак  се случи. БТВ, аз изобщо не съм убеден във вината на Измирлиев-напротив, този човек, според мен, е направил и невъзможното, за да спаси повече деца и лежи невинен.
Случилото се за мен е от типа "Писано да стане!" Никой обаче не бива да съди-изобщо не е ясно какво точно се е случило
И знаете ли докога ще е така и защо се случва-докато синца разберем за какво сме на този свят, че не материалното, към което ламтим е важно, не преебавката на останалите, ,блъсканицата и гушене на егото.
Може пък нарочно Господ да е избрал това невиннно момче от турски произход-турците имат поговорка "Kefenin cebi olmaz..."-Саванът джобове няма..
И какво, всъщност,  е станало?
За мен виновно е претоварването на возилото и честото използване на спирачките по надолнището-те са прегрели и са изпуснали и това е поставило момчето в ужасно, непреодолимо изпитание..
Ударът е под ъгъл-вероятно камионът е бил в някаква своя част в насрещното движение. Ако беше го затиснал отзад, нямаше да изхвърчи странично-защото мостчето е абсолютно право.  Да е изпреварвал- това е абсурд!  Защо му е да изпреварва -огромен камион, с ремарке, препълнен, КОГАТО ИДЕ РЕЧ за под -50 -60 метрова отсечка, след която има двулентов път. Той дори няма физическата възможност да го стори на моста-когато ще е изпреварил рейса ,  вече ще е в двулентовото.  Иде реч и за гъста, непрогледна мъгла и здрач, в която човек е възможно дори да не се ориентира къде е-в такива условия дори шофьори, минавали хиляди пъти по познат път едва се ориентират.. Изпреварване в такива условия е пълна лудост-то е опит за самоубиство или убийство!
Според мен, случило се е следното. Камионът се е спускал по беленският баир и точно там, където свършва наклона, в равното, вижда, че рейсът се изнася в мъглата от градския беленски път и хваща мостта-възможно е точно тогава да е натиснал спирачките, и  е установил, че ги няма никакви и камионът е станал летящ неуправляем болид, защото р и ейсът, изнасяйки се бавно поради  мъглата МУ Е ПРЕПРЕЧИЛ ПЪТЯ НА МОСТТА. Разбирайки, че ще го удари , момчето се изнася в другото платно и там вижда в същия момент, в мъглата и мрака срещу себе си фарове и инстинктивно завърта волана вдясно. Всичко това се е разиграло за няколко секунди. Ударът е в началото на мостта.
Вижте, трагедията е неописуема, огромна!  Това са хора в активна възраст, болшинството са единствените, хранещи семейства. Безработицата и немотията там са големи.  Вместо да облайваме, нека да сторим по едно полезно нещо за децата им.
Пратете по един СМС за левче на 1355!

И се помолете за здравето на малката Михаела!

И сетне се замислете как карате, как се държите, как уважавате ближните и как спазвате правилата на обществото. Но още по важно е да си даваме сметка:
Кое е важното в този  наш шибан живот! А, кое  е най-важното? - както се питаха в рекламата на Загорка..
За да не ни се случват винаги преди  големи празници трагедии..



Тагове:   медиите,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. zemaria - Претоварването отпада като причина
08.12.2006 19:51
Камионът не е бил претоварен-това се установи като безспорен. Което не означава,че спирачките му не са дефектирали, прегрели и изпуснали и т.н. Въпреки, че по принцип са автоматични, налягането в такива таралясници никога не стига и се налагят рационализации.
Предположението ни, тръгващо от факта, че бусът е изхвърчал, ерго има удар отзад -встрани, а не сам отзад, ерго, за да е възможен, камионът е бил в насрещното движение-излезе също факт.
Ако експертиза установи, че спирачките са редовни, тогава остава единственото възможно обяснение:
КАМИОНЪТ НЕ Е СПРЯЛ НАВРЕМЕ И затова Е ЩЯЛ ДА УДАРИ БУСА отза, защото в тъмнината и гъстата мъгла го е видял в последния момент!
И по последна информация от писъствали на мястото на събитието.
Влизането от беленският път на Е-85 винаги става на късмет. Водачът на автобуса няма видимост, защото има завой, за слизащите отгоре. И това е така, дори при ясно време и денем. Обикновено излизащите от Бяла минават краткото разстояние-10-15 метра на магия, възможно най бързо-а рейсовете, разчитайки, че идващите отгоре ще ги пазят, ще спрат . При всички случаи в нощта и при гъстата мъгла рейсът НЕ Е ВИДЯЛ ИДВАЩИЯ КАМИОН и е излязъл опасно близо пред него. Камионът се е опитал да го заобиколи, но вижда насреща фарове и понечва да се прибере в лентата, но там бавния рейс изостава..Спирачен път няма-сподели един от разследващите-а то се и видя..
цитирай
2. nio - Прав си че "карането" е ...
09.12.2006 14:04
Прав си че "карането" е отражение на манталитета.Опита има значение,но липсата на култура на общуване си е най-честата причина за катастрофите по пътищата.Моята рецепта за оцеляване във войната на пътя е:
"Уважавай другите и имай страх от пътя".

Нашите пътища в голяма част вече са с недастатъчна пропоскливост за нуждите ни.Натоварения път освен че създъва трудност за включване е и предпоставка някой джигит да не му издържат нервите и да тръгне на опасни изпреварвания.Когато това е ТИР,няма никакво значение колко добри шофьори са другите.За пример пътя София-Бургас в часта без магистрала.
Турски,македонски и нашенски тирове и бензиновози правят километрични задръствания.В мъгла и лятно време,когато хората тръгват на почивка,а турските гастарбаейтери си отиват в отпуска,пътя става бойно поле.Единственото оправяне е да се дострои магистралата.

Същото важи за всички конфликтни участъци,подобно на този в Бяла.На околовръстното на Стара Загора беше най-конфликтното кръстовище според статистиката.Пресичаше се пътя за Бургас със този за Раднево.Не помагаха трите реда легнали полицаи.Преди година обаче направиха страхотна "детелина" с мост и разделиха потоците на два етажа.

То това с пътищата на различни нива хората са го измислили отдавна.Скъпо е но нима човешкия живот не е скъп?
И понеже писа за политиците.Икономиката и разпределянето на средствата са политика.Разпределението за прахоснически PR "социални програми" е насочено към целевите групи,а правенето на пътища понеже е за всички,все едно е за никой.Основната група гласоподаватели се водят "твърд електорат" а курвенските "целеви" се мотат при тоя дето им обещае да кихне най-много.Следстви пък от лявоориентираното мислене е че парите за пътища са "народни пари",а потрошените по дупките коли и камиони са си частна работа.Правенето на дупките и разширяването на пътищата се гледа като на "държавни пари" за частни интереси,въпреки че "частните интереси" са част от общата икономика на държавата.Хората пък които загиват по пътищата са най-важния капитал.
цитирай
3. sevda - това с политиците беше нистина к...
10.12.2006 14:08
това с политиците беше нистина кретенизъм; не можах да разбера защо почти всички министри трябваше да се изтипосат там - да демонстрират колко са покрусени, сбърчили чела и т.н., ПР-ът беше прекален, наистина и май ефектът е по-скоро с обратен знак;
съгласна съм и за медийната истерия, единият от върховете на която беше как водещата новините по Канал 1 се обажда на Калфин, който е на официално посещение в Москва, за да го пита - "А, вие познавате ли този път?"
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zemaria
Категория: Политика
Прочетен: 4957224
Постинги: 485
Коментари: 3107
Гласове: 7250
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930