Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.05.2007 23:05 - Паранемия или всичко е пари, приятелю
Автор: zemaria Категория: Политика   
Прочетен: 3033 Коментари: 6 Гласове:
0

Последна промяна: 13.05.2007 00:02

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Каквото и да ви говорят, не забравяйте, че иде реч за пари-банално клише от белите глинени плочки, комахай  от времето на Хермес Триглодит

Пак съм в познатата ви  бакалия. Зад мен е комшийката отгоре, с две деца-студентки, сама жена, неполучавала от месец заплата(то пък една заплата). Не може да подмива гръцки пенсиии и  не може да предприеме нещо-късно е. Затисната  е от съдбата в кур капан. Като болшинството набори от прованса на средна възраст-неченгета, неотворковци. Уж има работа-ама все едно няма. Има отговорности-за насъщния. Единственото, с което мога да й помогна е да й платя таксите за кабелната, които ще ми върне на..св мукавей, опсс, сори- някога.  Тя е горда, и като всички нас, с достойнство и комплекси, уголемени по сто от орисията.

-Виждаш ли го тоя-сочи ми тя с очи някой си-взе ми 70 лева за комина!

Значи, аз хабер нямам кво му е било на комина   башка, че сигур е било преди години, но споменът за тези 70 лева караше тъмните й очи да светят от злоба.

Кръговрати

През целия си живот съм бачкал все неща, от които  никога няма да предположите, че мога да заболея от тая болест. Ама на-факт. Беше ми се случвало преди ..доста години.  Ето, че взех да се оправдавам..Днес смених последните десет евро, които ми бяха някакъв спомен от сто години.. Свети парастас тряяше да дойде преди дни, но се загуби по трасето...  

-Как си-пита ме  ченчаджийката, на която с ишзвестно неудобство подавам омачканата банкнота. Стара позната от добри времена.

-Зле, бачкам, там, нещо, ама  не знам що..

-Да,  като всички в тоя град..ясно-- като че ми каза колко е часът

Ще кажете-дребнотемие. .Аз не познавам човек, на който да му стигат парите-дупе знае две и..Но да сте чули някой да обсъжда публично безпаричието си? Или пък да не  е виновен друг, освен него за  хала му-ето и аз-тряяше да ми дадат, но –гадни шибаняци-даването не е като вземането, никой не обича да дава.

Въпросът е, че  у нас ни е срам да говорим за парите- а те са ...всичко. Ако човек чете медиите, вестници, литература, телевизия, разговорите на публично ниво, дори блоговете, би помислил,

че е дошъл социализма

И без клишета „не всичко е пари, приятелю, щото нали знаете и другото клише-въпросът е в количеството. Точно повсеместно комплексарство е в публичната реч да не е прието да говорим за пари-те да са някакво табу, когато именно за синца ни количеството им е основен  пробем, щото мнозинството нямаме елементарен жизнен мимимум, без който  оскотяваме. Нямаме и есперанцата, че ще се оправим"-внимание, политически щабове!  Лиишените от надежда нямат кво да губят.

Основния проблем на нашето време, комахай, не е между човека маса и елита-глей си работата Чомски, а между имащите и нямащите-едните искат да вземат нещо, което нямат от  другите, които пък  се чудят как да не им го дадат.

Разбира се, не всичко е пари, но  те придобива особенна ценност, когато ги нямаш и си застрашен като животински вид с тези доходи!

У нас, досущ по холивудски, е проява на слабост, мухълщина и кво ли не, да говорим за „нямане” на пари... Ми тогава махай  гащи потен, уморен и гладен, щото цепиш стотинката на две повсеместно.Сукарно твърдеше, че телевизията е предизвикала безредиците в Индонезия. Киното и Холивуд бутнаха соца.  Последния филм , в който си спомням да се показваше работещ нещо друго освен сенатор, полицай, адвокат, ЦРУ агент, шофьор на такси, учител или спортист, беше някъде в края на 70те) Според Холивуд в САЩ няма индустрия (фабриките там съществуват само като фон за преследване на отрицателни герои ), не се говори за битово изкарване на пари и за проблемите на обикновения човек по оцеляването му.

И ние-напълно в холивудски стил, ден и нощ се чудим:

-Гърция или Кушадасъ за уикенда, или Фиоренца  или Ница. Боро или бяло Виктори, или Кохиба или Уипман

-Джип БМВ или Нисан Патрол, -Азис или Китаеца

.обича ли ме русата колежка, или само ме финтира

-.джелъси, дъстини, Сашо Роман или  ла  камиса негра

-клъвна ли ме змията, или и само ми втълпи мантрата на всемирния език между всички твари

-естетична ли е чалгата, долница ли е или горница на високата ни култура.

А не е ли у нас същото? Сякаш сме си надвили на масрафа и  всички сме извън грижата за насъщния.Или сме дълбоко религиозни и се уповаваме на Бог.  Ако е някаква утеха, в  истинския Холивуд и извън него наистина всичко е пари и се говори само за пари. Не и в продуктите му Защото

имащите пари предпочитат такъв разговор

Предпочитат ние-комплексарите, приемащи този вътрешен и външен фалшив постсоцморал и език, да се правим, че сме индиферентни към темата и справящи се. Да имаме два езика-публичния, на всичко е любов, и битовия-когато си говорим само за пари. Навън да сме с БМВ, а да нямаме за хляб, да говорим на скъп мобилен, на който да нямаме пари да платим сметката

Трагедията ни е , че когато ни отнемат  и мизерния кокъл, ставаме бесни- и именно тогава взривяваме втълпената лицемерна маска и оставаме по инстинкти.

Боже, като гледам колко румънци джиткат напред-назад с новите си коли  и всяко джиткане  им е сигур по няколкостотин излишни евраци,  и като помня колко зле бяха по Костово , единственото  което ми напира отвътре е:

Долу БСП и производния й ченгесарско-шесташки  крадлив елит!

А  Ивчо, милия, изпадна в нервна криза, защото пак не взе заплатата си. Ивчо е на четвърт век и някой ден ще ви разкажа за него. И цял отдел от приватизираното от шестак предприятие, получаващи някакви мизерни двеста триста лева, отказаха да си свършат работата, щото не взели парите  си на датата-браво!

Кви пари бре, братя-ще отидете ли с тях на Констанца, ако ги бяхте зели, или пък да видите Синая или Рембранд в Букурещ. Ще идете-на -най. Ами глейте да не отървете промоциите в Кауфланд, щото  то от тез румънци и промоции веч няма...

 




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tata - zemaria, чудесно написано! ...
13.05.2007 00:02
zemaria,чудесно написано!

ZEROBERTO!
цитирай
2. анонимен - о, благодаря
13.05.2007 07:23
много добро
цитирай
3. анонимен - Много излишно сте употребил думата:ПАРАНЕМИЯ
13.05.2007 17:02
Поне да беше написаното в стихотворна форма...продължавайте с бакалийката, за да стане по Достоевски-Записки от бакалията!
цитирай
4. krasi2g - Браво zemaria,
14.05.2007 08:24
много харесал ваш постинг! Кога има пари, пийне уиски с фъстъци за Ваше здраве! Чудни мисли!
цитирай
5. zemaria - с фъстъци-не!
14.05.2007 09:31
с бейк ролс-може
цитирай
6. анонимен - Кво заглавие, ва
16.05.2007 00:10
Идеята е в десетката. Само да добавя, че парите веднъж са табуирани в "културата", и втори път - естетизирани - "Нема кинти, нема, нема кинти" на Ъпсурт...
The Secretary Bird (т.е. не съм анонимен, ама не съм и от вашта блог-маала.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zemaria
Категория: Политика
Прочетен: 4950178
Постинги: 485
Коментари: 3107
Гласове: 7250
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930