Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.07.2007 21:23 - За безопасността по пътищата
Автор: zemaria Категория: Политика   
Прочетен: 2144 Коментари: 3 Гласове:
0

Последна промяна: 13.07.2007 22:08

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Много ветрени мелници се завъртяха от енергията, пропиляна по темата "Какво да се прави, щото войната по пътищата да намалее."
Днес ми е ред и на мен да надуя бузите и да помръдна  крилата .
Три са факторите за безопасността на движението
1. Културата на водачите и манталитета им
2. Държавата, в лицето на КАТ и законите, които коват законотворците
3.Пак тя, чрез състоянието на пътищата.
Кое е най-важно от тях. Ами едно и две. Щото, ако погледнем записите от камерите, всичко става ясно-не пътищата(т.3) са виновни.(без да ги омаловажаме и тях, де)
По т. 1, най-важната, не може да се направи нищо. Така ще е, докато сме живи. И по зле ще става. Защото зависи от сто фактора: семейство, училище, образование, народопсихология, посттоталитарен срив на ценностите, всеобщи нрави и опростачване и т.н.
По т. 2 обаче доста може да се поспори.Колко е важна т.2?
Пример за това е съседна Румъния.
Нямаше нищо по опасно от това  да пътуваш в съседна Румъния през първите години на демокрацията. Полицаите се занимаваха само с рекет на чужденци. По пътищата им безброй каруци без фенери, ремаркета без стопови светлини, велосипедисти без фарове, каращи отляво и отдясно, а от всеки завой в платното ти можеше да изскочи румънски джигит, натиснал газта на вехта дачия до ламарината, изпреварващ по два три тира наведнъж. Нощно време  можеше да връхлетиш на тумби от цигани,  насядали в кръг насред платното, за да принудят водачите да спират. Румънските шофьори бяха образец на недисциплинираност- често минаваха на червено и изобщо не спазваха правилата за дижение. През няколко километра можеше да видиш катастрофи, а пътищата им бяха пословично лоши. Заради рекета на полицаи и лошите пътища турските гастарбайтери отклониха посоките си за транзитно преминаване от Румъния през Сърбия.
И днес още по възрастни наши полицаи казват"спря като румънец"
От 7-8 години и малко по рано ,  вече нещата изобщо  не са така.
Пътищата им са "шест"-в по голямата си част. Дадоха ги на концесии и си ги оправиха. Но драстичната промяна вече е в манталитета на шофьорите.
Румънските шофьори вече са почти европейци. Спират на пешеходни пътеки, карат внимателно и спазват правилата. Разбира се, пак в по голямата си част.
Просто Полицията им си е на мястото-предполагам. Не знам точно как са го направили, но е факт. Седят по кръстовища, записват нарушители и изглежда вече не върви "жомате-жомате". Изникват на секундата, ако прегрешиш нещо.
У нас КАТ всяка година променя правилата в посока на все по голямата власт и все по високи санкции. Това просто няма как да проработи. Няма случай досега в историята, увеличените санкции да са намалили катастрофите.Ще увеличат само парите, които ще минават през тях-контролиращите.
А примерно в Русе, откак се помня, светофарите по най дългите улици не са регулирани на "зелена вълна"-не ни стига технически напредък, и двайсет години се моля за един знак, който да обезопаси едно опасно  кръстовище, в което 97 процента от минаващите правят нарушения..А катаджийски коли си седят често на него.
Законите ли-ами законотворците правят най-лесното-те откликват на желанието на структурата КАТ за все по голяма власт и отново са виновни масовите участвици-те ще плащат все по драконовски глоби за невинни прегрешения. Върви се по линия на все по пълното задоволяване на мераците на  силова структура  за сметка на тези, които трябва да бъдат пазени.
 А именно КАТ е най-красноречивият пример за безполезността на бюрократично устроена структура от принципа на Ю. Мухин, който отново цитираме.  Всяка бюрократично устроена система, създадена от обществото с неговите пари, за да реши някакъв проблем, не само че не го решава, а го задълбочава, ако остане без жесток контрол за дейността си, защото нейните цели са само собственото и оцеляване и разширяване.
Ами точно това прави-разширява си структурата и правомощията
А РЕЗУЛТАТИТЕ?
За първи път това бе схванато и изпълнено на дело от украинският президент, който разформира украинският  КАТ.
Защото КАТ е такава, каквато е цялата ни администрация, която е направена  по същия принцип. Целта е да не се променя, да има работа и бял хляб..
А тя пък, не се променя поради няколко обстоятелства:
-някой има келепир(управляващ)
-от простотия, от мързел и най-вече от  липса на политическа воля.



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. pierrot - Манталитет
14.07.2007 01:20
Наблягам на тази точка,тъй като това е сходно с нещо,което исках и аз да опиша но Земария е първи:)
Опитах се преди един месец - тъй като аз съм малко по - откачен от средностатистическия софийски шофьор поради професията ми, да бъда максимално толерантен към другите участници в движението. Не ме разбирайте,че съм нарушавал правилата,просто се движа по агресивно. И О!Чудо! Пускам всеки! пешеходец, правя му знак и той ако ми благодари с жест ми става много приятно. Пускам колите,които искат да се пристрояват и те ми благодарят - повечето. Спрях да използвам клаксона...Знаете ли,че напрежението при каране ми намаля стократно?!Защото ние сами си създаваме голяма част от него,тъй като всеки по лични причини е важен на пътя, а не уважава достатъчно другите. За Румъния само ще допълния Земария,че полицаи няма по пътищата направо. Само има табели,че има сложени камери.Е може ли по централен булевард - тип "Цариградско" да няма един да кара бързо?Има ограничение...Просто беше невероятно да караш в един такъв спокоен град.
Доколкото за пътищата и КАТ просто там не се нуждае от коментар мисля.Пътищата заради парите, които могат да донесат на някой хора са обект на спорове,от което губим ние. А дейността на КАТ се ръководи от политически фигури,които ама въобще не разбират.Не че и хора в самата система на ръководни длъжности знаят какво правят. Мисленето на пътния полицай - не само КАТ-аджията, е толкова смазано и изменено, толкова много хора там преживяват заради едното самочувствие,че даже не е редно да хабим интернет мастило да го коментираме...
цитирай
2. roads - -
14.07.2007 08:32
Казвал съм го преди и няма да се уморя да го повтарям - докато КАТ има каквато и да била роля във взимането на решения относно безопасността, ситуацията ще си остане точно същата.

Катаджиите, с неразбиращото и безгласно одобрение на обществеността, са узурпирали ролята на първа и последна инстанция по въпросите на безопасността и блокират всякакви опити за разумно третиране на проблема. Чрез разни, както им казвам, "съвети на старейшините" всички решения се свеждат до полицейщина и разни акцийки за отчитане на дейност. Не отричам по принцип възможността да допринасят (при това сериозно) за решаването на този въпрос, но при настоящите им нагласи - по-добре въобще да бъдат отстранени от него.
цитирай
3. gezatop - мисля, че преди Украйна КАТ го ра...
14.07.2007 08:51
мисля, че преди Украйна КАТ го разформироваха в Грузия
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zemaria
Категория: Политика
Прочетен: 4956785
Постинги: 485
Коментари: 3107
Гласове: 7250
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930