Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.09.2007 11:16 - Хъшове
Автор: zemaria Категория: Политика   
Прочетен: 3030 Коментари: 5 Гласове:
0

Последна промяна: 24.09.2007 16:25

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 

България,  обикновена неделя

 

По радиото върви „Пропаганда”. Напористата репортерка на медийния гуру  МК се дави в самодоволство:” Представяш ли си, като излъчим това, колко хора в Бг ще се юрнат насам?” Горката, тя е намерила находка, направила е профиудар. Разтресла е държавата, разказвайки, как в Италия няма да умреш от глад, щото „Каритас” дава мамбо . Утре е готова за „Черноризец”, вдругиден за „Пулицър” Гуруто я позавръща”Е, не, те все пак тези, които искат, вече са заминали…” Макар че същата реплика-за големия наплив, който ще последва бомбастичните му социални репортажи за българската емиграция, самият той  отправя като въпроси към събеседниците си,

немили-недраги български  емигранти.

Каква е тая грандомания, какви са тези сбъркани карти на реалността,  просто да се чуди човек-  и то в най-изявени представители на тази гилдия? Трябва наистина да си вперен в  пъпа на собствената си значимост, за да мислиш, че едно твое  предаване може да подтикне хората да сторят това, което те отлично знаят, защото ги занимава от последните десетилетия.

Набито е в матриците им.

Да емигрираш, да избягаш, да одраскаш и изчезнеш от тая скапана действителност!

Да започнеш наново, на чисто и в една наистина далеч по чиста среда. Да гласуваш с краката си за родния елит, за цялата скапанящина, която оставяш да се къпи в собствените й низвержения.

Има ли по втъкана в гените ни от шейсетте години комунизъм тема, от битието и реализирането навън? Виждали ли сте стотиците микробуси и рейсовете от Резервата до Милано и всяка точка на Европа? Не сте ли чували  характеристиките, които им дават  останалите тук-"Нямаше пет лева, отсякъде го гонеха, а ся се прай на баровец ? Три апартамента купи тук за пет години…"

 

Испания, Палма де Майорка

 

Полупразно бистро,  а на една от масите му  отпива чаша  леден портокалов сок Мел Гибсън. С къси   панталони и  чер потник. Поне прилича поразително.

„Бях в Германия през 90те-на няколко пъти. Първият път бях в емигрантски лагер в Берлин-знаете ли кво е това. Училищен салон, пълен с легла, където отделните страни си бяха обособили кътове. Само ние нямахме. Разпределиха ме във вътрешността, в едно малко градче. Научих бързо немски, все пак съм с английска гимназия, и там се сприятелих с местния лекар. Аз също съм лекар, но ветеринар. Докторът и жена му бяха много приятни и възпитани хора- на почти моята възраст, и доста богати по нашите разбирания. Имаха къща в Италия, а  имението им в Германия беше прилично. Наеха ме като момче за всичко. Е, аз бях това-боядисвах, ковях, зидах, връзвах перални. Все неща, които не съм и подозирал, че мога да правя. Поседях няколко месеца  и бам-с паричките в България. Като свършат  марките и на телефона: „докторе, имаш ли нужда, пращай покана.” Купих апартамент, обзаведох го, сетне кола. После се стабилизирах   у нас-започнах да работя като ветеринар.  Купих апартамент на  един курорт, който давам под наем, започнах и бизнес- едно две магазинчета за дрехи и туй –онуй. От малко наследство, де-не от работа. Изхвърлиха ни на улицата по Нова година-честит ни Уй-Ия-така го спелват румънците.  В началото мислех да правя електронен магазин, защото съм на ти с всякакви компютърни езици. Отказах се-кой  има пари да пазарува. Магазинчетата едвам кретаха-както и на всички от огромното хале.

Спрях да си търся работа тук. Не мога да се унижавам за двеста-триста лева. Не съм беден, не съм закъсал, но мразя да  гледат през мен. В бюрото по труда лелката вдига вежди.”Работодателите са по ниско квалифицирани от вас-но ви пречи ЕГН-то-” И претенциите-добавям наум, гледайки обещаваните заплати. "Търсят се много млади, супер образовани и за двеста лева-знам"-кимам съпричастно. Дискриминация по всички пунктове. Отвън видях телефон за работа в Испания. Дойдохме тук и още в Барса, единственият набор получи бъбречна криза и се върна. Стреснах се-къде съм тръгнал на тези години. А ме виждаш как съм-здрав съм и мога всичко.  Излъгаха ни по всички възможни обещания, както става винаги, когато нашенец се явява посредник. Настаниха ни няколко човека в празна стая на голи матраци, а през нощта оскотелият и пиян хазяин започна да ни обяснява „Знаете ли къде сте дошли-в Ада, знаете ли кво ви чака, аз съм вашия спасител!” Е, не, мерси, не го набих, но сутринта  всички си събрахме багажа и в България. След месец дойдох пак-когато веднъж си видял лежерното спокойствие и небето тук, трудно можеш да го сравниш с това при нас-не природата, спокойствието, сигурността, усещането за нормалност-все едно си в истинския живот, или в медитация..Добре съм, храня няколко коня и две-три понита, чистя им-прекрасно се чувствам”

Мотивите ли!

"И в България има хора, които изкарват 2000 евро"-набива ни собствения си патриотизъм и рецепта за успеваемост гуруто.

Чудя се, как да обясниш на неразбиращия, че цели поколения са декласирани и изпаднали от живота.  Че цели региони в страната са изпаднали от картата  й-и за тях държавата и обществото не си мърда пръстта. Отпуска някакви пари, които се крадат от местните елити. А за останалите-картонените бидонвили от сметището в Милано.  Където подслоняването в стар захвърлен автомобил е лукс и предизвиква локални войни.

Прочее, Карбовски, що не се разходи до там?

Че емиграцията  е единственото им спасение  за оцеляване  на новите хъшове и те, немили недраги, тръгват, загърбили близки, деца, тръгват да ни освобождават

от нас-самите. Нас, останалите тук.

Имоти ли-та ние оставихме собствените си  имоти в Българско! –каза Странджата. Милият романтик. Няма ги  турците отдавна.

Останахме българите…И пак същото. Даже по зле, комахай..

"Земята на Ботев и Левски отново е робска земя"-пееха партизаните по Девети.  Е, освободиха я-те и техните наследници. Тозипът, изглежда-завинаги.

От Бъдеще.




Гласувай:
0



1. анонимен - prav si,zemaria,pak systoto!
24.09.2007 11:46
i nai-straschnoto e 4e sred vas,ostanalite v blatoto, omrazata i zavistta ne e kym onezi, koito go sazdadoha,a kym nas, koito se opitvame da oceleem vyzmozno po-dale4 ot bregovete mu...
цитирай
2. zemaria - абсолютно си прав, ано
24.09.2007 12:19
Пак същият медиен гуру беше казал-цитирам по памет"Емигрантите са новите предатели" В смисъл, че тези, които са емигрирали навън, са избягали от битката вътре. Ето еманацията на новата българщина! И то от най-високо място! Същевременно "предателите" хранят праведниците. Заместват държавата, която на свой ред е емигрирала от задълженията си. Да създаде нормалност-система от правила, по които да играем.
Праведниците са спасени от свободата-да оцеляват, да бръмчат тук-защото преди соцдържавата ни тантуркаше, а ся заради тях, заради физическото им оцеляване и душевно спокойствие един от семейството е немил-недраг навън. Праведниците нямат грижа за нищо-освен да бъдат освободени ос свободата. Да избират, да мислят, да поемат отговорност.
цитирай
3. viovioi - е така ала-бала лаф да става..
24.09.2007 15:06
Емигрирането в богата държава като светъл лъч надежда ли да го имаме? Каква свобода, каква манна небесна ви е затресла днес и отвреме навреме. Дифузия(движение и смесване) на народи, раси, култури облагородява и подобрява качеството на човешкия род!!! Е това е малко тъпо, но ви го пускам да помислим и за друго, не само за ядене, къщи, коли и пари.:)))
цитирай
4. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
26.09.2007 00:13
Аз пък инкак не съжалявам, че имигрирах. Живота тука е съвсем различен. Единствената завист около теб идва почти само от българите, които за щастие тук са малцинство..макар да са доста. Единствеите мизерии идват отново основно от българите.
Т.е. в отношенията на българите свсичко е както в родината...нека да ми е зле, ама на Вуте да е по зле...
За щастие тука българите сме малко...и живея много по- добре когато са далеч от мен. Каквото и да разправяте...живота в чужбина не е само пари, къщи, коли...живота в чужбина означава спокойствие...Означава свобода...означава оттърване от оковите на фалшивият морал наложен ни в България...Защото тук хората са много по- свободни, много по- приветливи и много по- весели...
Единственото българско, което ми липсва е природата и шепата добри приятели.
А ако знаете как никак не ми липсва чалгата лееща се отвсякъде, нито простотията ширеща се навсякъде...
Обичам България...но българина твърде често ме отвращава.
цитирай
5. анонимен - Поздрави за написаните редове...
29.09.2007 10:38
Нищо повече от написаного не може да бъде добавено...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zemaria
Категория: Политика
Прочетен: 4956087
Постинги: 485
Коментари: 3107
Гласове: 7250
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930