Прочетен: 5120 Коментари: 14 Гласове:
Последна промяна: 27.12.2007 15:23
Лука-18:24, 25 Колко мъчно ще влязат в Божието царство, ония които имат богатство! Защото по-лесно е камила да мине през иглени уши, отколкото богат да влезе в Божието царство.
Богатият човек всеки ден има пари, а не чака Коледна премия, станишевска столевка, тринайста заплата и прочее. Той всеки ден яде каквото му се иска, а не чака новогодишния пир, за да натъпче количката с настъпан салам, сушени говежди мускули и мазна свинина. Нито пък му липсват ежедневно цитрусите или синьото сирене с плесени. Прочее, последното не се радва дори по новогодишните вакханалии на достатъчно внимание-някои неща са и въпрос на манталитет и навици. Та, богатият човек, който, както подчертахме-винаги може да си позволи- купува подаръци когато му скимне. Съпругата и любовницата не чакат Коледа за поредния парфюм, нито пък децата му за поредната ПС игра. Вероятно такива хора умират от скука и досада по Коледа, лишени от щастието да си позволят дългоочакван блян, кулинарно или материално изкушение. За тях, дет се вика, Коледата-невъзможна. Че какъв празник е, когато всеки ден им е празник?
Да, тя не им е празник за телесата, тогава остава да им е празник на Духа. Така богатият се издига над обикновените, материалистично-плюскащи, блъскащи се по магазините същества, мечтаещи за заветния пуловер-менте на Пиер Карден или турска имитация на парфюм на Живанши. Приближава се до същината на празника, който, разбира се, не е плюскане и мятане на пиратки, пищни фойерверки и стрелба с газови патлаци.
Като богатите да станем!
Да, ама има два вида богаташи. Едните се грижат за духа, като го хранят с екзотично пътешествие до плажовете на Южното полукълбо или европейска столица. Всъщност, те правят почти същото, като бедните-само че далеч от тълпата-бягайки от една тълпа се натрисат на друга. Халал да им са блъсканиците по аерогарите, огромните тълпи, преместващи се от точка А до точка Б. Болшинството го правят от суета, за да поддържат статус„За Коледа бях на Сейшелските острови” Други си почиват, използвайки дните в чужбина за разтоварване-само че ква почивка е това, не знам..
За вторият вид богаташи иде реч. Те си седят тук и лишени от неудобствата и вълненията по осигуряване на плюсканицата имат време да поразсъждават върху празника. Защо забогатях? Какви са причините да имам това? Аз или Съдбата?
Ако всичко се дължи на мен и моите усилия, то този празник е ненужен, хайде на Карибите. Болшинството от успелите у нас хора просто се оказаха точните хора на точното време и място. Но увереността в себе си дори при последователно успелите хора никога не е абсолютна-твърди Хофър. Те никога не са сигурни, че познават всички фактори, допринесли за техния успех. Външният свят им се струва един несигурно балансиран механизъм и докато той тик-така в тяхна полза, те се страхуват да бърникат в него. Съзнават, че далновидност, сила на духа, пестеливост и други "златни качества"не са достатъчни да бъдат успели и дълбоко в себе си са убедени, че успехът е резултат на случайно щастливо стечение на обстоятелствата
Те има върху какво да помислят. Бог дал, Бог взел. Богатият е по презумпция умен-той е по умен от останалите и затова е богат. Важи за подреденият свят, където има поговорка-Като си толкоз умен, що не си толкоз богат. Умният е човеколюбив. Знае, че не може да си щастлив сред нещастници, сам сред море лузъри. В подреденият свят богатството е синоним на ум и духовност- и едното без другото не може. Духовността е религия. Тя празнува днес, тя има своите празници.
Богатството без духовност е смърт. .То е самоцел, зад която има само суета и горделивост-то е изпитание. Не само за богатия, но и за синца, защото така той става модел за подражание.Гордостта предшества падението. Американците пишат на парите си „ На Бог се уповаваме”. Сигурно за това са най-великите и най-богатите. А ние кому? Къде са нашите богати? В храма, на благотворителни партита, или на ски в Сент Мориц.
Вижте пресата как напоително отразява Коледата на елита ни.
Ти ми дай много пари, па ми гледай сеира как ще умра-би репликирал горното трийсетгодишния ми колега. Всъщност, точната му фраза бе "Дай ми много пари, па нека съм зле"
Да вземем да го напишем на парите ни-викам аз...
27.12.2007 16:22
Хареса ми и клипчето.
Поздрави.
28.12.2007 10:40
Сула,
Защо пролетарски гняв? Намираш ме по презумпция бедняк или лузър:)) Бедността е относително понятие, нали? Цезар е намирал империята си за нива..
eien,
Няма разминавания, прочети внимателно. Едните, всъщност стават като първите.
Колкото до спора камилос иликамела, в нета намерих това(цитат) На гръцки думата за камила е camilos, а за въже - camelos. Близостта между двете думи е може би същността на хумора в мъдрата истина, която Бог казва. Защо Той е избрал да каже камила, а не въже? Щеше ли да спечели нещо силата на фразата, ако Исус беше казал “въже през иглено ухо“? На мен поне ми харесва повече вариантът с камилата Smile
Има и друга хипотеза защо Исус е казал “камила“. Градът Ерусалим е имал големи порти за минаване на хора и добитъци през деня, а нощем те били затваряни. За да може да излезе човек от града нощем, се ползвали други, по-малки врати, подобни на цепнатини в стената по-скоро, наричани “иглено ухо“. Те били толкова малки, че да може само един човек да мине трудно през процепа, за да се спрат евентуални нашественици или големи предмети.
Да може камила да мине през този отвор било почти mission impossible, добичето трябвало да клекне плътно до земята в неудобна поза и някак да се провре с прибежки и припълзявания през ужасния отвор. С други думи, ужасно трудно и само ако се снишим, смирим, можем да се проврем с наши сили в Божия град.
Съществува и хипотезата за печатна грешка в Божието слово, че някой преписвач е сменил неволно буквата и оттам думата, но лично аз отвхърлям тази хипотеза като несъстоятелна поради горните аргументи, а и поради увереността ми в непогрешимостта на Божието слово, запазено от самия Бог такова, каквото то е.(край на цитата)
Несъмнено, обаче, за болшинството изследователи става дума за камила, а не въже
Но на какъв език е написан Новия Завет
Цитираното Евангелие на Лука е на гръцки.А Иисус е говорил на арамейски. Но да не се задълбочаваме.
29.12.2007 02:05
29.12.2007 02:07