Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.07.2008 18:02 - За нашето а,б, дете!
Автор: zemaria Категория: Политика   
Прочетен: 1926 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 26.07.2008 21:30


Играя една онлайн игра. По точно играех, ще обясня що вече не. Дразнят ме стотиците и хиляди въпроси от рода на „Колко е дълга някоя дупка, набедена за пещера, колко е разстоянието нмежду гредите на еди кой си мост, през коя година някой баир станал резерват и колко е дълга пътечката в Чад, или през коя година някой, който само домашните му знаят, че е писател, е пръднал. Или айде, писал там нещо си. За тази работа си има Гугъл и разни справочници.  Затова не гледам и разни тв игри, измислени на база трупане на ненужна  енциклопедична информация, с претенции да се нарича  обща култура. Само че, играта е направена увлекателно, ядосваш се, когато някой ти гръмне столицата с някой малоумен въпрос и се амбицираш да му разкажеш играта .  И така, веднъж съм турил на мерника едногова и съм го набутал в кьошетата. Здраво го бия, начи, и ми остава последно кроше, за да  падне в краката ми. И ми се пада въпрос:

Кой е авторът на нашата кирилица.

Викам си, ся го забодох, наскоро ровил се  в уикито по този въпрос и натиснах Наум.. Оказа се, че бил Климент.

Ха така! Загубих всичко и  пак се ядосах. Има си хас да не зная кой е автор на нашето а, б. Не, че много го владея а, б, то, но все пак. Нали и ний сме дали нещо на света,  на вси славяне книга да четат, а да не знаем кой точно го е дал. Това стана фундаментален въпрос за моят патриотизъм. Наложиха се пространни проучвания  за попълване на моето download образование.

В нашето уики пише, че въпросът е доста спорен и според последните проучвания, това е Наум. Писах на админа, който ми отговори, че уикито било интересен, но невинаги достоверен източник на инфо и ми даде два три линка от „Правослвието”Чакай бе, викам му аз, аз да не съм костовист, че да уча наизус Православието, но ти, байно, си ми дал данни от 91ва година, а в уикито пише, че иде реч за „Последните археологически открития при Преслав обаче недвусмислено показаха, че кирилицата се появява и е наложена в Преславската литературна школа много преди тя да се започне да се употребява в Охрид."

Хората писали още, че

международната историография тези факти наложиха да се приеме, че кирилицата е създадена в Преслав, където св. Наум е оглавявал книжовна школа.

Но това не означавало, че св Наум е направил кирилицата-опонират ми с логика на последна инстанция, дето чете от записите на Акаша.


Всеки случай, голямо спорене е паднало през годините. Едни са твърдяли, че автор  и на кирилицата и на глаголицата е самият Кирил. Сетне масово се смятали, че е Климент-сите бугари и македонци държат на него, зер види се е от Охридската школа. Ний,  да не останем по назад, като същий Божидар Димитров туряме напред  сега Преславската школа и св Наум. Няма да се учудя, ако утре някой изкопае някоя дупка и намери нещо, което да набеди Черноризец Храбър, или презвитер Козма, биля.

Викам си, егати племето-едно нещо е дало  на света, и ще се изпокара  кой, аджеба, точно го е направил. И до ден днешен от стотина години  си спори, а  какво остава  за въпроси като кокълите на Левски. Или кой убил Ботев. Та кво се чудим, че не знаем днес  кой гръмна Георги Марков, или в наши дни Георги Стоев. В тази страна нищо не се знае със сигурност, дори и да е основополагащо за самочувствието ни, заради  което всички се бием в гърдите..Щото винаги всеки знае  светата истина, та не може да се разберем кой е по-велик и чия истина най-права.

А вие знаете ли кой е написал нашето а, б, деца, както ни пита дядо Вазова. То май и той не е знаел, види се.…От тогаз-все така. А вий ми викайте българомразец, за по лесно.



Тагове:   дете,   нашето,


Гласувай:
0



1. rummi - като най-официално възприета версия
27.07.2008 14:43
наистина е св. Климент Охридски.

иначе, има и други мнения, но това е нормално - когато става въпрос за древност, фактите трудно се доказват. освен ако не искаме просто да приемем едно мнение и да се придържаме към него от чисто и просто родолюбие - но това ми се струва излишно.

търсенето на истината е ценното, а не намирането й :-)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zemaria
Категория: Политика
Прочетен: 4955305
Постинги: 485
Коментари: 3107
Гласове: 7250
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930