Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.08.2008 22:47 - Бате Генчо и диогеновците vs серсемите
Автор: zemaria Категория: Политика   
Прочетен: 5521 Коментари: 12 Гласове:
0

Последна промяна: 25.08.2008 23:06

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Смуча си водката, значи, по икиндия и хвърлям по едно око на телевизора за мезе  и на сетивата..В чинията-банално, поне за духа да е нещо  пикантно-избрах си Ската и се нахендрих на моя любимец-не му помня името, заради  антиспам контрола, дето води ката ден предаване-един такъв пооцъклен симпатяга на средна възраст. При него гостува май френд Джак(из шугърдропс)-фамозният Добри Божилов. Обсъждат големите успехи на бг спорт на олимпиадата. Добри каза доста смислени и верни неща, бтв, но ний, нали, сме за борбите и няма да ги разискваме, ся. И чакаме да дойде нашето. „Дайте да чуем зрителите”-подсеща се водещият, когато темата позамря и се разнесе тутакси телефонен зън. Аз натиснах  една здрава глътка и наострих уши:
-Ало”-разнесе се познат глас .”Аве ти, Ангелов, откога взе да разбираш от спорт, ве”-натиска нашият. ”Оправихте политиката и светлото атакистко бъдеще, ся на спорта ли се прехвърлихте-ми вий от всичко разбирате, ве”. Водещият и гостът му се подхилиха едва сдържано, а на мен ми стана някак топло и радостно, гаче ли  дървената ми водка се превърна в смирнофка и търти  надолу по хранопровода, качвайки настроението ми с двеста- триста грама.

Беше любимият ми телефонен коментатор на тв и радиопрограмите-Бате Генчо Седесарчето, сега десебарче.

Не, не чакайте да кажа нещо лошо за него-аз го харесвам, казах ви. Намирам за много почтено и гражданско активно усилието му при всяка възможност да се бори срещу лошите-така, както може. Бате Генчо е  седесар от началото.Той е история и символ.

Май е време да си посипя косите с пепел. Изобщо не съм бил прав по отношение на десните. В моята интелектуална празна кула винаги  съм си мислил, че дясното трябва да е емблема на истината и че тези, на които аз симпатизирам, трябва да  я отстояват без да им пука за това как ще ги приемат, защото те са от добрите. За да казваш истината трябва да имаш висок морал. Иначе ще станеш за посмешище. Не може да упрекваш другите за това, което ти сам правиш. Накратко-дясното ще победи, когато покаже, че е морална алтернатива.

Преди осем години писах, че от тук насетне няма да има партия, която да победи без думата морал в платформата и посланията си. Царят още го нямаше- и той точно това направи тогава-нов морал, почтеност във всичко.

Накратко-по-добър означава по-морален. Защото да си от добрите, ако се сещате как като деца сте възприемали филмовите герои-означава да си по-умен, по-благороден, по честен, по смел и съответно -по силен  от лошия,  и така всичко, което добрият прави е добро-а лошият-лошо.

 В контекста на тези мои разсъждения винаги съм смятал, че дясното и демокрацията имат за първа ценност  задължението  да казват истината и да наричат нещата със собствените им имена. Двойните аршини са недопустими, лошото е лошо, доброто е добро,  крадецът е крадец, агресорът е агресор, глупакът-глупак, селският шмекер-селски шмекер, келеперджията-келепирджия и т.н. Без значение кой крадец в коя партия се е преместил, кой глупак  е станал коалиционен партньор, кой агресор е наш човек и кви са ни досегашните отношения с всички тях.

Отношението към всички тези неща са мерило за отговорността, която може да поемем. Колкото сме по лъстиви, толкова по-малко отговорност може да поемем, толкова сме по малко морални и никой няма да ни вярва.  А и няма да има защо. Колкото по наричаме черното-бяло, според вятъра, толкова по-малко ще убедим някой, че сме по-добрите. Не от добрите-те всички се кичат с това понятие-ние сме по-добрите. Сиреч-по умните, по отговорните и по-читавите. Първо съдят по думите. После, по делата, ако те изберат.

Само че, явно греша. Сигурно сте прави-демокрацията брои гласовете. Затова ние сме за черно-бялото и  всеки, който не е с нас е против нас;  за  Партията, която винаги е права, когато съгреши дори: за Големия Брат, стожер на доброто,  привнесено отвън като кока колата и  готовата манджа за микровеле, който винаги знае кое е  полезното и правилното за нас и целия свят. Съответно- да вярваме, че Косово и Южна Осетия са различни неща и че НАТО е право в Сърбия, а Русия  не-в Грузия.  В категориите русофили, сърбофили, американофоби, путинисти, кагебешници  и каманисти- всичко това заедно-лошите, срещу демократи, фенове на  жертвата Саакашвили и прогресисти и всичко, обратно на предното, съответно-добрите.. За добрите остава да избият неверниците или ги наврат където трябва по телефона, нета и  където могат. Отредена ни е  целевата група на бате Генчовците и  мисленето с категориите на 1968ма.

Десните корифеи пишат за бате Генчо. Търсят бате Генчо.Той им е таргет групата, но без историята..Той е предпочитаният, вероятно щото е  мнозинството-а ний, нещастни адепти,  калдъръм-тарикати, обречени на самотно морализаторстване и самовзиране в пъповете.

 Грабвайте фенерите, десни, излизайте от бъчвите-идат избори… Търсете го.

А ние, изоставените  и осиротели от вас,  ще изберем...

Чакай да видим кво ще покажат развитите ни от взиране пъпове-я-я-я-я! Кой е тоя по калдъръма!




Гласувай:
0



1. lambo - ПОДКРЕПЯЙКИ ТЪНКАТА МИСЪЛ В ПОСТА,
26.08.2008 11:38
ще припомня една история ...

Било някъде 50-те години. Тогава в банановата република Никарагуа, властвал клана Сомоса. Сомоса бил толкова алчен, всичко делял на едно, че настроил срещу себе си даже и буржоазията. Политическите му противници били хвърляни живи от въртолети над един действащ вулкан и ... изчезвали безследно.
Както се казва "И ний сме дали нещо на света"

Работата отивала към народно въстание. Тогава Резидента на ЦРУ в страната спешно отлетял при Труман, за да иска свалянето на Сомоса. Докато докладвал злодеянията на диктатора Труман все по-силно пъшкал.
Офицера от ЦРУ учудено го запитал ...
"Но господин Президент, нима смятате че ВИ лъжа?!"

А Труман ... "Не бе , не ... Аз знам че е кучи син, но кажи какво да го правим,
като е наш кучи син ?!"
цитирай
2. gantree - @ lambo
26.08.2008 21:02
Къде изобщо видя мисъл, та камо ли тънка или не!?!
цитирай
3. zemaria - Хаха,
26.08.2008 22:19
Това, че лакейчетата подскачат е повече от голям комплимент за мен.
Лакейче, ще умра от кеф да ви чета утре, когато заклеймявате независимостта на Южна Осетия и Абхазия със същите моабети, с които ви отваряхме очите за Косово. Току шщо гледах Пасито-голям кеф.
Който признава Косово, нека мълчи за Южна Осетия!
Художествено цитатче за Ачко:

"Ще си стоя тук - каза Лакея - непрекъснато, цели дни...
"О, безсмислено е да му се говори - помисли си безнадеждно Алиса, - той е съвсем тъп!"

Луис Карол
цитирай
4. gantree - глупости, глупости :))
27.08.2008 12:22
Объркал си се. Би следвало не аз, а ти да "заклеймяваш" евентуалната независимост на Южна Осетия и Абхазия, ако изобщо претендираш за някаква мисъл и последователност. Но ти няма да заклеймиш Русия, признаваща в назначения си парламент абхазката и южноосетинска независимост, защото "кат Русия няма втора", а и защото си едно най-обикновено "русенско варено" от времената на късния соц. Къде ме бъркаш изобщо със себе си?
цитирай
5. zemaria - Eх, като дете си,
27.08.2008 13:01
Разбира се, че няма да заклеймя независимостта на двете т.н републики. Нека си стават квито искат-защото като направиш една глупост, заслужава да я видиш в развитие. До какво води, когато не слушаш. И пак си знаеш твоята-не, че съм бил прав, ами много съм обичал Русия.
Колкото до Матушката--гулем смех. Ето колко си прав и тука-секи вижда
http://zemaria.blog.bg/viewpost.php?id=154647
цитирай
6. gantree - @ Зе
27.08.2008 13:40
Е, сега на възраст=авторитет ли го ударихме?

Според двойните ти стандарти нали се сещаш какво излиза? Два милиона косовари според теб нямат право да бъдат независими, а седемдесет хиляди южноосетинци - "нека си стават квито искат". Колко пъти се нанасят седемдесетте хиляди южноосетинци като маса в двата милиона косовари, според теб? Косоварите са над двайсет и пет пъти повече като население? Не издъхва ли двойния ти стандарт поне двайсет и пет пъти?

А има и още нещо - защо, като си ЗА осетинската независимост, не прокламираш обединението и на двете Осетии в една наистина независима държава, а не както Азиатския департамент на Русия ги е снабдил в момента с руски паспорти? Каква е тая независимост с руски паспорти, според двойните ти стандарти? Що не си туриш просто ръката на сърцето, и не си признаеш, че "кат Русия няма втора"? Не си единственото руско мекере наоколо, не се притеснявай. Пълно е, все още, с такива доморасли останки от късния соц като теб.
цитирай
7. zemaria - Не, не следва това,
27.08.2008 17:34
Ще ти кажа в прав текст, с къси изречения, защото добре познавам козните на мозъка ти и пътеките, по които може да поеме от едно междуметие.
Косово нямаше право да обяви самостоятелност.
Южна Осетия няма право да обяви самостоятелност, също и Абхазия и всички тлеещи етноконфликти по света.
Като признаеш, обаче, правото на Косово, трябва да мълчиш за Южна Осетия и Абхазия. И за вс други мераклии за самостоятелност.
Руски паспорти-да, има такова нещо. Но те не са налагани насила, нали. Следва не обединение на двете Осетии -вж картата, ами референдум за присъединяването към Русия-но това изобщо няма особено значение. Те и така са си зони на руско влияние.
Жалко-но факт-който, повтарям, нямаше да стане, ако Наакашвили...
Или ако Косово..
Путин си каза тогава в прав текст "ако някой е сигурен, че на Косово трябва да се даде пълна независимост като държава, защо да отказваме същото на Абхазия и Южна Осетия?
Ето кво пише Асемиров по темата на 01.04
http://www.expert-bdd.com/index.php?option=com_content&task=view&id=807&Itemid=34
"Сръбската позиция, че Косово трябва да остане част от Сърбия е неудържима и обречена на неуспех. В момента единственият аргумент за това на сърбите е международното право. То макар и да е на тяхна страна, в днешния свят е съвсем недостатъчно. Всички държави, особено големите и суперсилите, винаги са провеждали политика на двойни стандарти. В случая тази политика е във вреда на Сърбия, но в миналото често е била в нейна полза, когато Сърбия или Югославия са били необходим съюзник на някоя велика сила..."

и още-ето ти отговора за паспортите...

"Колкото и да е справедлива каузата ти, ако нямаш външна подкрепа, ако например НАТО не ти послужи като “въздушна ескадрила на Армията за освобождение на Косово” (сполучливото сравнение принадлежи на британската преса от 1999 г.), ще си останеш само с надеждата за национално освобождение. Като народът на Кюрдистан например."

А ето кво е писал още тогава човекът за Грузия-толкова е просто-като направиш една глупост-тя води до верижна реакция:

...По всяка вероятност след краткотрайни безплодни усилия да защити сръбската позиция за Косово, Руската федерация ще вземе мъдро държавническо решение и ще признае независимостта на Абхазия и Южна Осетия. Това е начинът те да излязат юридически от състава на Грузия. Веднага след това с решение на местните представителни органи в Сухуми и Цхинвали или с референдум тези републики (доскоро грузински автономни единици) ще гласуват решение за присъединяването си към великия съсед - Руската федерация. Руската дума естествено ще уважи желанието на абхазкия и на южноосетинския народи и ще ги приеме като нови федерални единици.
цитирай
8. lambo - ZEMARIA - Аз лично се съмнявам,
27.08.2008 21:33
че ислямска Абхазия ще поиска да загуби независимоста си и да я завземе Русия.

Играе се тънка игра в полза на световния Ислям
цитирай
9. gantree - @ Зе
27.08.2008 21:36
Стига пренаписвал историята, а? Може ли?
Косово нямало право, и Осетия нямала по същата сбъркана логика.
Само че фактите те ръчкат - Косово обяви независимост, ти не ги признаваш, сега Южна Осетия и Абхазия обявяват независимост, ти обаче ги признаваш и двете. Няма нито грам последователност в обърканата ти глава. Каквото кажат руснаците - това казваш и ти. Ама дали е правилно, това няма значение за теб. Щом Путин така е решил, и ти така решаваш. Хайде, Путин поне е офицер от руските служби, ами ти? Ти нали си голям демократин? Южна Осетия и Абхазия я признавате само ти, Путин и Медведев. Виж се само, в каква мерзка и долнопробна компания си се наврял до ушите. Пък и ще ми говориш после за морал, и за международно право, хахах. Като дините си - отвънка зелен, а като те резне някой, червеното ти избива веднага отвътре.
цитирай
10. zemaria - For Sale
28.08.2008 23:48
Джейн е четиринайсетгодишно английско момиченце, с изпъкнало и навирено задниче, едва завряно в удивително тесни панталони. Всяка сутрин тя вперва замечтан поглед там, където слънчевото отражение блести в морето на изток. Зад нея е авренското козе стадо, събрано от Мюмюн, синделски циганин, който се е главил пастир за по един лев на глава добитък на месец. Плюс по една бира за него и Джейн, привечер, когато се приберат от къра.
Мюмюн изчаква девойчето да вземе сутришната си доза романтика и леко се покашля. Тръгват надолу, от Аврен всички пътища водят надолу, към едни тучни ливади. Кимам им за добро утро, тя ми се усмихва и като че ли за оправдание промълвява - There's No Place Like Home. Спомня си Дувър, високия бряг. Обзема ме тиха ненавист към родителите и – военни пенсионери, по на 45 години, дошли тук да си профукват парите и завряли чедото си в тоя генгерлик. Миналата година я записаха в авренската прогимназия, но както се очакваше, експериментът приключи с потресающ ефект и нулев резултат, научи се да приказва криво ляво, но учителите не и дадоха диплома. Тогава бащата реши, че от Джейн нищо не става и я даде да учи занаят при Мюмюн.
По обяд вече жегата е непоносима, стадото и двамата пастири са някъде навътре в гората. Козите и те не шават. Слънцето е високо и не блести вече в морето. Бавно се нижат тези часове и аз постепенно забравям Джейн, всеки си има кахъри на този свят.
Малко преди залез отиваме до Каплата. Отдолу се прибира стадото и запречва цялата улица. Джейн размахва двуметров кривак, мъчи се да отмести стадото и реве с пълен глас:
- Ърть, дъйба твойтъ мамъ, дубитък, дъйба! Ърть!
Баща и и толкова не може.

Дон
загл-мое
цитирай
11. haralanov - Виж...
01.09.2008 11:15
Бате Генчо вестникарчето не е толкова голям серсемин,колкото си мислиш.Никак дори не е...Има в него още жар.Хъс има.За политика.Говори все така,все едно е в началото на 90-те на миналият век.Това за мен е хубаво.Щото мнозинството вече,без извинение са заспали марули.Хич не ги е еня,че Олигархия имало.Че откровени лъжци му харчат данъците както намерят за добре.Няма вече енергия нито мечти.Бате Генчо май е последния мечтател-луд...
цитирай
12. zemaria - Но аз не съм казвал такова нещо
01.09.2008 12:07
"Не, не чакайте да кажа нещо лошо за него-аз го харесвам, казах ви. Намирам за много почтено и гражданско активно усилието му при всяка възможност да се бори срещу лошите-така, както може. Бате Генчо е седесар от началото. Той е история и символ."
Съгласен съм напълно с теб.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zemaria
Категория: Политика
Прочетен: 4955389
Постинги: 485
Коментари: 3107
Гласове: 7250
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930