Прочетен: 2501 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 09.10.2008 23:33
Чакай! Ти кво сега, искаш да кажеш, че е все едно да подкрепиш идиотите от Биг Брадър и танцьорите по БТВ? Или да изкажеш мнение по сутрешните въпроси по Нова е същото, като да подкрепиш работещият като дежурен патриот, той и медийна ТВ звезда на щат- Божидар Димитров по „Пирамида”. А кво лошо е да се пробваш да се нажабиш в „Сделка или не” с колкото може да носиш кинти, ей така, без да си мръднеш пръстта. Или да затапиш устатата простакеса, гостуваща в „Сблъсък”, а що не да прикапчиш немъчени кинти от Иво?
Модата за обратна връзка чрез СМС навлезе преди две-три години и заля целия ефир. Отначало плахо, сетне повсеместно. Както преди това модата отворени телефони. Само че СМС е още по лесно е, не въртиш заето, не мислиш-много важно, че даваш левче. Ами насреща може да вземеш хиляди? Ами нощните игри-допустим от закона начин за легална измама, тука има тука –нема в ТВ вариант?
Ако групираме предаванията, свързани със СМС зрителска любов, те са:
-предавания, в които може да си изкажеш мнението по някой въпрос-пренебрежимо малко. Сутрешни блокове; разни бози за скучаещи домакини или такива, които са водени от модата СМС, но не разчитащи на тях, а печалбата прибират водещите, като допълнителен бонус, всички те имат мизерни наградни фондове и чрез СМС ите запълват творческо безсилие и уплътняване на времето
-такива, направени за СМСи. Максимално скъпи, те се превръщат в допълнителен бонус, освен рекламите, и основно перо на начинанието. Мотивът е страсно харесване или страсна омраза.Тук разумът не играе. Първо, че твоят СМС ще е един от прекалено многото, за да се надяваш, че ще спечелиш нещо, второ, че нямаш никаква гаранция, че някой изобщо ги брои. Що му е, като по лесното е просто да кешира, или да имитира битка. Без значение. Като пример за страстно харесване е Слави шоу- гласуването за певиците и танцьорите. Но той остава сам на този полюс. От инстинктите винаги по силните са отрицателните-омраза, гняв. За да се ръчкат низките страсти се извайва цял въображаем свят-Биг Брадър, или се вихрят страстни –дори дивашки дискусии. Но докато Биг Брадър е ясен и за него е написано достатъчно, то по-жалкото и опасното са предаванията, тип говорилни, претендиращи за демократичност, чрез СМС връзката със зрителя. Там, за целта се взривяват популистки теми, третирани от хора известни, популярни- за да им гледаме сеира. Заради своите пет минути слава, верни на максимата няма лоша реклама, уважавани хора се хващат на поредния медиен цирк и биват иронизирани, удавяни в словесни оргии, в грубо надвикване, свиркания от публиката. Никога не е късно да се орезилиш. Цени се не разумното обяснение, а реакцията -на моментален сарказъм, надвикването на опонента. Езикът е този на народа, истинският-не като елитарското лезене на”Нощни птици”, емоцията е същинска, колкото повече екшън, толкова по здрав фън. Такъв е живият живот!?
Ама не е ли телевизионната дискусия, в която зрителите участват със СМС една стилизирана метафора на демокрацията? Бързо харесай, гласувай,спечели, или поне любимецът ти побеждава-на мига, или лошият си отива-моментална справедливост и възмездие.
И кво от това, щом не ти харесва-имаш дистанционно, ще кажете. Ами първо:
-набиват се ценности. Да спечелиш без труд отдавна си е основна ценност, но гласовития като таксиметърджия атрактивен, артистичен отворко, човекът на първият ефект, винаги е любимец и ако иска, няма проблем да стане и министър.
- важните въпроси на ежедневието се удавят в думи без последствия. Говорилнята, тази ТВ седянка, заменила античния полис, получава ролята да създава резервни писти, лъжеалтернативи на проблемите и действителността. Облайването размива отговорностите, свежда ги до пара през свирката. Популизмът, който прелива от темите, езика, необходим да се харесаш, спечелиш, провокираш, става основен инструмент. Създава се нов свят-в който аналитично мислещият, невъзприемащ модата,ще си остане със стария- на мисленето и ценностите, но него вече просто го няма. В новия свят има имитация на демокрация-на отношенията, на гражданско общество, на проблемите , на решенията. Той има нихилизма за реторика, разчитаща на амнезията, моделираща действителността в мюрета, чрез дискусии- гръмоотводи. И дивият популизъм за идеология. Мислещият, нормалният, разумният довод, рационалният стил- са изкопаеми, обречени да умрат. Ако съм олигарх, мафиот, престъпен бос, дърпащ зад кулисите нещата просто щях да поискам повече игри, повече телевизонни седянки. И много СМСи-с награда. Нека да ме плюят за тях, нека да изкарват пара през свирката, като при соца. Ще съм спокоен- немисленето на тълпата води до пасивност и безразличие. Важното е да се поддържа илюзията на един достижим хоризонт, на лакът от желанието. На шанса да спечелиш сърцето на Зара, Любов, Венета, Виолета… На очакваното ново чудо. Правдоподобни версии на лъжата.
2006
Драги модератори, безобразието на което ...
Държавният кораб
Единствените лицензирани игри с СМС досега бяха Треска за злато и Лъки 6. С платен петгодишен лиценз за хазарт, с изплатени печалби на спечелилите, с лицензирани машини и/или софтуер за теглене на печелившите, и най-вече - с ясни правила депозирани в комисията по хазарт.
Всичко друго е юруш на доматите и лов на балъци.
А, както е казал народа, докато има балъци - ще има и тарикати...
П.П. Не подценявай инвестицията в СМС игри и гласувания, и не си мисли че всеки случаен ТВ деятел може да се докопа до номера за СМС-и от операторите и провайдерите. Този бизнес всъщност се държи от максимум 2-3 фирми, едната от които е на брата на Тодор Батков - Мартин, а другата на Нико Тупарев. Говорим за изключително сериозни пари и влияние.
епизодът с смс е на изчерпване.
този свят е жив и е фалшив пропорционално.
а глупостта не е безкрайна,и не винаги е най-лошото нещо.
след третия смс и можем да говорим и за глупост.
дайте им време и тогава ги съдете.
и времето работи.