Прочетен: 1938 Коментари: 3 Гласове:
Последна промяна: 16.07.2010 15:29
Небивал разцвет на нашата икономика и благоденствие. Край на кризата. Станахме новото Елдорадо на Европа. Опашки по границите на влизане и излизане.Тълпи туристи искат пълно премахване на визите за Бг. Тези и още подобни заглавия пълнят и ше продължават да пълнят вестниците. Какво е чудо станало ли? Как така от последната дупка на кавала станахме пъпа на Европа? Поради едно просто нещо. Правителството, начело с ..ясно Кой, взе решение да започне производството на Бг кола. Задачата беше спусната на старците от БАН, които се справиха блестящо, проектът тръгна, Данков му набиха кабелите и отпусна някой лев, кметовете се изтрепаха да носят подаръци по министерства, само и само да ги изберат за място на завода. Крайният резултат беше Дупница, поради активното лобиране на местната интелигенция и едни братя- и така, заводът извиси снага, първите коли излязоха за нула време. О, чудо, тържеството беше поразяващо, то не бяха панагирики, химни, дори Веско М беше там и пя. Кулминацията беше, когато махнаха покривалото на първата кола, произведена ввзавода, под страхотно пазена от ДАНС тайна.
Изумлението и възторга надминаха всякакви граници, блещяха светкавици, радост, прегръдки, младо и старо се радваше като деца -всинца усещаха, че се случва най-сетне нещо велико.
Под покривалото се показа нещо, което досуш приличаше на гедерейски трабант.
Беше от картон, с два цилиндъра, тънки седалки-аве-сто на сто трабант, само, че с друго име-колата се казваше ДУПКА, което беше съкращение от дупнишки автомобилен завод. Зевзеците го взеха на подбив, викаха му булгар-трабант, но гедерето го нямаше отдавна и никой не протестира официално. Отзивите отвън бяха блестящи. Хиляди гърци си купуваха тази кола, приманени от ниската цена-8500 еуро. Напразно румънците им навираха полуфренската дачия на тая цена-никой не я поглеждаше. Хиляди западняци, дори и американци се записваха за нея, намирайки някакъв ретро чар, все едно е миникупър, товареха на контейнери и носеха зад океана.
Настана-дупкомания по цял свят.
Усмихни се, читателю.
Повод да напишем тая утопия са редовете в нашите газети, пишещи за небивал дентал туризъм-хамериканци и англичани и от цял свят се трепели да идват у нас за нови зъби. Всичко ни било на световна класа-а цените-делено на десет.
Разликата между нашите налбанти и тамошните е точно колкото между трабант и миникупър .И двете возят, и двете са коли. Само, че наистина едните са класа и струват пари-а другите, освен дето не са толкоз евтини-е. след тях често остава дупка.